Instruktion


C - stævne i Hammer Bakker

Søndag den 18. september 2016

Instruktion

Arrangør Aalborg Orienteringsklub
Navn og klassifikation C-stævne - ** (2-stjernet) arrangement
Dato 18. september 2016
Løbsområde Hammer Bakker
Mødested/Parkering Afmærkning på Grindstedvej/Uggerhalnevej. Postadressen til stævnecenteret er Smedevej 2A, 9310 Vodskov. GPS koordinater er : 57.147569, 10.041809
Parkering på mark. Følg anvisninger fra P-personalet
Kortet Hammer Bakker 1:10000 og 1:7500, ækv.5m. Nytegnet 2015 og delvis opdateret 2016. Fremstillet på grundlag af COWI-kurver. 
Terrænbeskrivelse Terrænet er kuperet med vekslende detaljeringsgrad. Overvejende løv og nåletræsskov, samt enkelte ryddede områder og områder med græs.
Baner / Klasser 

20160918 baneklasse instruktion
Åbne baner Alle ovenstående løbs baner sælges som åbne baner på selve løbsdagen til en pris på normal startafgift + 30,- kr. fra stævnekontor/beregningsteltet på stævnepladsen.
Åbne baner sælges fra kl. 09.30 til sidste start.

Stævnekontoret tildeler en starttid, som lægges ind på en af de vakante pladser, der er til rådighed på startlisten. Løberen skal herefter medbringende sin starttid melde sig til startpersonalet i god tid. 
Kontrolsystem EMIT-system.  Lejebrikker udleveres ved start, og skal afleveres ved mål. Bortkommen lejebrik erstattes med 500,- kr. Husk at bestille ved tilmelding. Manglende opgivelse af briknummer betragtes dog som bestilling af lejebrik.
Postbeskrivelser IOF-symboler. Beskrivelserne er trykt på kortet. Desuden løse postbeskrivelser ved start. – Ved brug af løse postbeskrivelser skal disse fastgøres i en egnet holder.
Start Første start kl. 10.00. Individuel start med startinterval 2 min inden for hver klasse. Der er fremkald og opråb til start 4 min før start tidspunktet. Der vil være synligt start ur ved start.
Der er FRI starttid for løbere på bane 10. Perioden strækker sig fra 30 minutter før første tidsstart til 30 minutter efter sidste tidsstart.
Mål Max-tid 150 min. Løbere skal holde sig inden for Max-tid. Udgåede løbere skal melde sig i mål. Væske ved målgang
Overtrækstøj Pga. af den kort afstand fra stævneplads til start er der ingen transport af overtrækstøj
Præmier Præmier til vinderne i ungdomsklasserne til og med 16 år. Præmieoverrækkelse så snart resultaterne er klar, forventeligt kl. 12
Ordensregler Rygning er forbudt i skoven og på stævnepladsen. Hunde skal føres i snor og må ikke medbringes under løbet.
Snitzling til start SKAL følges.
Dispensationer Ingen
Afstande Parkering på stævneplads. Ca. 500 m fra stævneplads til start.
Orange-Hvid snitzling til start SKAL følges, da vi ikke har tilladelse til at færdes på mark.
Børnebaner Tilbydes gratis fra kl. 09.30 til stævnepladsen lukker. Starter fra stævnepladsen. Er ikke barne-, klapvognsvenlig.
Service Væske:
Der vil være væske på banerne 1, 2 og 3 samt ved målgang

Kiosk:
Kiosk med begrænset udvalg på stævnepladsen.

Toiletter:
Der vil være trailer med 2 toilet kabiner på stævnepladsen ved udgang mod start.

Børneaktivering:
Klubbernes eget initiativ.

Bad og omklædning:
Vådkludmfetoden
Tilmelding Klubvis senest fredag den 9. september 2016 via O-service

Efteranmeldelse: 
Indtil tirsdag den 13. september mod normal startafgift + 30 kr.
Startafgift Skal betales samtidig med løbstilmeldingen til Ulf Mogensen, Elmevej 21, 9310 Vodskov. Bankkontonummer 7450 1227206

H/D-20: 55,00 
H/D21-: 80,00
Ved leje af EMIT-brik forhøjes startafgiften med DKK. 15,00 pr stk. pr. løb. Lejebrikker bestilles ved tilmeldingen.
Information Startliste og instruktion findes på O-service senest 48 timer henholdsvis 72 timer før første start og ophænges på stævneplads og ved start.
 
Eventuelle spørgsmål rettes til stævnelederen.

Resultater formidles på stævneplads og derefter på Aalborg OK`s hjemmeside, www.aalborgorienteringsklub.dk
Stævneleder Tina Udholm
Aalborg Orienteringsklub
Alfavej 13
9000 Aalborg
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Tlf.:40501909
Banelægger Ole Nielsen, Aalborg Orienteringsklub
Kontrollanter Stævnekontrollant: Ole F. Thomsen, OK Vendelboerne
Banekontrollant: Poul Bobach, Aalborg OK
Dommer Ellen Thomsen, OK Vendelboerne - træffes på stævnepladsen efter eget løb.